Verbeelding aan de Amstel

De Stichting beschermers Amstelland zet van 30 mei t/m 30 juni (met mogelijke verlenging t/m 31 juli 2016) een openbare kunstroute uit langs de oevers van de Amstel, tussen Amsterdam en Ouderkerk aan de Amstel. Verspreid over dit traject verbeelden 23 historische prenten, tekeningen en schilderijen op panelen het verhaal van de rivier en de groeiende stad. Zij bieden een blik op de Amstel door de ogen van kunstenaars tussen 1600 en 1960: heden en verleden zijn er naast elkaar te bewonderen. De expositie is onderdeel van de 10e Amstellanddag op zondag 5 juni. Er zijn dan vele  bijzondere plekken open voor het publiek. Zie voor het programma van de Amstellanddag:  www.amstellanddag.nl.

De Stichting beschermers Amstelland heeft ook een bootdienst geïnitieerd tussen de Hermitage en Ouderkerk aan de Amstel (haven Dorpsstraat) met 3 tussenstops bij bijzondere buitenplaatsen en gebouwen. Tijdens de tocht vertelt een gids over alle bezienswaardigheden onderweg. Op 5 juni is de tocht gratis, in het weekend van 16/17 juli en 27/28 augustus tegen betaling (retour €2 per etappe, complete heen- en terugreis € 16). De boot doet over een enkele reis ongeveer anderhalf uur. Voor meer info zie wwww.amstellanddag.nl of www.beschermersamstelland.nl.