21 mei 2015: kennismaking met burgemeester Mirjam van ’t Veld

Bewoners en ondernemers van het Buitengebied Amstel van de gemeente Amstelveen hebben onlangs een folder in de bus gekregen van het wijkplatform met een uitnodiging om na het werkbezoek op 21 mei 2015 van de burgemeester met haar kennis te komen maken.

De ontvangst voor bewoners en ondernemers is op donderdag 21 mei van 15.45 tot 16.30 uur in de Amsteltuin, Wijngaard en Dagcentrum, Langs de Akker 5.

Op 11 november 2014 startte burgemeester Mirjam Van ’t Veld met een serie wijkbezoeken. Zij heeft tot nu toe 11 wijken bezocht. Na haar fietstocht met vertegenwoordigers, zoals leden van ons bestuur, wordt u de gelegenheid geboden om persoonlijk met haar kennis te maken.

Burgemeester Van ’t Veld is geboren (1970) in Den Haag en getogen in Amersfoort. Vanaf 1988 was zij werkzaam in Amersfoort als verpleegkundige. In 1996 behaalde zij haar doctoraal Algemene Letteren met de afstudeerrichtingen Documentaire Informatiekunde en Internationale Bedrijfscommunicatie aan de Universiteit van Utrecht. Na haar studies werkte zij bij meerdere organisaties als proces-/projectmanager. In 2002 werd zij gemeenteraadslid in Amersfoort. Een jaar later werd zij daar CDA-fractievoorzitter en in januari 2004 wethouder. In september 2008 werd Van ’t Veld burgemeester van de gemeente Maarssen. Op 1 januari 2011 ging die gemeente op in de nieuwe gemeente Stichtse Vecht en werd zij waarnemend burgemeester. Op 22 december 2011 werd zij aldaar burgemeester. Sinds 3 juli 2014 is zij burgemeester van Amstelveen.

In haar portefeuille: openbare orde en veiligheid, integraal veiligheidsbeleid, bevolking, communicatie, participatieproces en externe betrekkingen, algemeen bestuur waaronder coördinatie collegebrede projecten, en personeelszaken.