Geslaagd bezoek van burgemeester Van ’t Veld op uitnodiging van de Vereniging Amsteloever

Op woensdag 31 augustus 2016 ontving het bestuur van de vereniging de burgemeester van Amstelveen op Westeramstel om haar op de hoogte te brengen van wat er in onze omgeving speelt.

Esther Kruik, betrokken bij de komende dijkverbetering en Gerard Korrel, bestuurslid van het Hoogheemraadschap Amstel, Gooi en Vecht, leidden de discussie in over de voortgang van het project.

Finette van der Heide, beleidsmedewerker bij recreatie Noord-Holland, hield een inleiding over het landschap in onze omgeving. Haar verhaal werd gevolgd door een gesprek over het belang van het open houden van het polderlandschap. Dit onderwerp speelt nu omdat er landbouwgronden verkocht worden aan particulieren, die deze grond niet als landbouwgrond beheren, waardoor het open karakter van de polder wordt aangetast.

Vervolgens werd gefietst om deze ontwikkeling te laten zien. Ook het toenemend aantal touringcars dat tot veel hinder en onveiligheid leidt werd onder de aandacht van de burgemeester gebracht.

Het bezoek werd afgesloten bij de wijngaard de Amsteltuin, waar ook enkele leden waren aangeschoven.ontvangst burgemeester op Westeramstel

gesprek over het behoud van  het open polderland

fietstocht met de burgemeester

afsluiting van het bezoek in de Amsteltuin